Перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами
Пояснювальна записка
до РІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ
Комунального закладу «Сазоно-Баланівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області
на 2024/2025 навчальний рік
І. Загальні засади
Річний навчальний план Комунального закладу «Сазоно-Баланівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області розроблений керуючись законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», постановами Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами), від 30 вересня 2020 року №898 «Державний стандарт базової середньої освіти», від 21 липня 2021 року №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», від 23 серпня 2024 року №841 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року №957, розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року №988-р «Про схвалення реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров᾿я України від 25 вересня 2020 року №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 року за №1111/35394, наказами Міністерства освіти і науки України від 13 червня 2024 року №836 «Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», від 02 серпня 2024 року №1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання», від 07 серпня 2024 року №1112 «Про затвердження порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2024 року за №1222/42567, від 09 серпня 2024 року №1120 «Про внесення змін до Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти», враховуючи лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2024 №1/15281-24 «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти».
Відповідно до п. 1.1., 1.2., 1.3. Статуту закладу освіти, затвердженого рішенням V позачергової сесії VІІІ скликання Богодухівської міської ради від 12 лютого 2021 року №265-VІІІ – Комунальний заклад «Сазоно-Баланівська гімназія» Богодухівського міської ради Богодухівського району Харківської області.
Діяльність КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» у 2024/2025 навчальному році здійснюється:
- для 1-2-х класів за Типовою освітньою програмою для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти, розробленою Савченко О.Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12 серпня 2022 року №743;
- для 3-4-х класів за Типовою освітньою програмою для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти, розробленою Савченко О.Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12 серпня 2022 року №743;
- для 5-7-х класів за Типовою освітньою програмою для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 року № 235 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 09 серпня 2024 року №1120), (додаток 3);
- для 8-9-х класів за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2018 року №405 (таблиця 1).
Відповідно до висновку комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини КЗ «Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр Богодухівської міської ради Харківської області» в закладі освіти буде створений 5 клас з інклюзивною формою навчання.
У 2024/2025 навчальному році в школі буде функціонувати повних класів – 8, з орієнтовною кількістю учнів – 44. Враховуючи особливості мережі класів, матеріально-технічне та кадрове забезпечення профільне навчання у закладі освіти не здійснюється.
Мова навчання – українська.
ІІ. Порядок вивчення окремих навчальних предметів
На виконання Закону України «Про освіту», враховуючи вимоги додержання Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2018 року №87 (зі змінами), Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. №898 річний навчальний план включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову. Інваріантна складова річного навчального плану реалізована у повному обсязі годин, передбачених Типовою освітньою програмою.
Години фізичної культури у 1, 3-9 класах не враховані при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
Варіативна складова у 1,3,4-х класах буде використана для проведення індивідуальних консультацій.
Для учнів 5-9-х класів за рахунок варіативної частини з урахуванням інтересів і потреб учнів та їх батьків, в рамках допрофільної підготовки та з метою реалізації особистісно орієнтованого освітнього процесу, створення умов для диференціації навчання, сприяння рівному доступу до здобуття повноцінної освіти відповідно до індивідуальних нахилів, здібностей додатково виділено години, а саме:
- з метою реалізації вимог освітньої галузі «Мовно - літературна» Державного стандарту базової середньої освіти, формування в учнів мовленнєвої культури, комунікативної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій, у межах гранично допустимого навантаження, з урахуванням інтересів та потреб учнів у 5-6-х класах відводиться по 1 годині на індивідуальні заняття з української мови;
- з метою розвитку учня як особистості, що керується гуманістичними нормами і цінностями, усвідомлює себе громадянином України та успішно реалізується в сучасному українському суспільстві у 8-9-х класах відводиться по 1 годині на вивчення курсу за вибором «Українознавство»;
- з метою поглиблення пізнавального інтересу учнів до рідного краю як складової України, подальшого розвитку краєзнавчого руху на Харківщині, виховання в учнівської молоді поваги і шанобливого ставлення до історико-культурної спадщини рідного краю за рахунок годин варіативної складової у 8-9-х класах відводиться по 1 годині на вивчення спецкурсу «Харківщинознавство»;
- з метою поглиблення пізнавального інтересу учнів до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів і явищ навколишнього світу; використання математичних знань і вмінь під час вивчення інших навчальних предметів з урахуванням інтересів та потреб учнів у 7-9 класах відводиться по 1 годині на індивідуальні заняття з математики.
Реалізація змісту предметів «Трудове навчання», «Технології», «Фізична культура» здійснюється на основі принципу варіативності. При плануванні навчального матеріалу варіативних модулів були враховані матеріально-технічне, кадрове забезпечення освітнього процесу, інтереси та вікові особливості учнів. Вивчення варіативних модулів відбувається за окремо розробленими програмами.
Варіативні модулі з «Фізичної культури» реалізуються за наступними програмами:
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА |
|
Класи |
Варіативні модулі |
5 |
Дитяча легка атлетика, бадмінтон, баскетбол 3х3, аеробіка, шашки, фітнес-йога, настільний теніс, рятувальне багатоборство |
6 |
Дитяча легка атлетика, доджбол, городки, рятувальне багатоборство, дарте, аеробіка, регбі-5, настільний теніс, ушу |
7 |
Алтимат (фризюі), футбол, волейбол, баскетбол, велоспорт, регбі – 5, рухливі ігри, лижна підготовка, настільний теніс, дитяча легка атлетика, доджбол, корфбол, петанк, стрітбол |
8 |
Легка атлетика, футбол, баскетбол, гімнастика, волейбол |
9 |
Легка атлетика, футбол, баскетбол, гімнастика, волейбол |
Варіативні модулі з «Трудового навчання» та «Технології» реалізуються за наступними програмами:
Технології |
|
Класи |
Варіативні модулі |
5 |
1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності. - Рамка для фотографії 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва. - Торбинка для дрібничок - Декоративні квіти - Виготовлення ляльки-оберега “На щастя” 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. - Виготовлення м’якої пласкої іграшки 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб - Флораріум. - Гарячі бутерброди |
6 |
1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки - Об’ємна м’яка іграшка - Декоративні квіти - Прикраса з ниток - Ялинкова прикраса - Листівка - Органайзер для рукоділля 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування - «Охайне житло», - «Здоров’я та краса мого волосся» |
7 |
1. Від задуму до готового продукту за алгоритмом проєктування. - Сімейний проєкт. Виготовлення еко-сумки. - Соціальний проєкт. Волонтерство. 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва. - Сувеніри і обереги (два варіанти) 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. - Годівниця для пташок - Вироби з пластикової тари. 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб. - Кімнатні, садові рослини. - Кулінарні вироби |
|
Трудове навчання |
8 |
1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки - Текстильна лялька - Декоративний вінок - Органайзер. - Килимок на стілець 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування - «Моя зачіска» - «Мій одяг — мій імідж» |
9 |
1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки - Вироби для власних потреб - Нове життя старим речам 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування - «Мій власний стиль» |
Викладання навчальних предметів, що не мають повної кількості годин за семестрами та тижнями (з урахуванням вимог освітніх програм) буде здійснюватися наступним чином:
|
||||
Навчальні предмети |
Клас |
Загальна кількість годин |
Розподіл годин за тижнями |
|
1,3 тиждень |
2,4 тиждень |
|||
Українська мова |
3 |
3,5 |
4 |
3 |
Літературне читання |
3 |
3,5 |
3 |
4 |
Українська мова |
4 |
3,5 |
4 |
3 |
Літературне читання |
4 |
3,5 |
3 |
4 |
Іноземна мова (англійська) |
5 |
3,5 |
4 |
3 |
Зарубіжна література |
5 |
1,5 |
1 |
2 |
5 |
1,5 |
1 |
2 |
|
Інтегрований курс соціальної та здоров᾿язбережувальної галузі («Здоров’я, безпека та добробут») |
5 |
1,5 |
2 |
1 |
Іноземна мова (англійська) |
6 |
3,5 |
3 |
4 |
Зарубіжна література |
6 |
1,5 |
2 |
1 |
Інформатика |
6 |
1,5 |
2 |
1 |
Інтегрований курс соціальної та здоров᾿язбережувальної галузі («Здоров’я, безпека та добробут») |
6 |
1,5 |
1 |
2 |
Зарубіжна література |
7 |
1,5 |
2 |
1 |
Іноземна мова (англійська) |
7 |
3,5 |
3 |
4 |
Біологія |
7 |
2,5 |
2 |
3 |
Інтегрований курс соціальної та здоров᾿язбережувальної галузі («Здоров’я, безпека та добробут») |
7 |
1,5 |
2 |
1 |
Інтегрований курс історії та громадянської освіти («Досліджуємо історію і суспільство») |
7 |
1,5 |
1 |
2 |
Інтегрований курс історії та громадянської освіти («Досліджуємо історію і суспільство») |
7 |
1,5 |
2 |
1 |
Історія України |
8 |
1,5 |
2 |
1 |
Історія України |
9 |
1,5 |
2 |
1 |
Географія |
9 |
1,5 |
1 |
2 |
ІІІ. Структура навчального року
Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» 2024/2025 навчальний рік розпочинається 02 вересня 2024 року – Днем знань і триватиме до 30 червня 2025 року.
Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр – з 02 вересня по 27 грудня 2024 року, ІІ семестр – з 13 січня по 30 травня 2025 року.
Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули: орієнтовно, осінні - з 26 жовтня по 03 листопада 2024 року, зимові - з 28 грудня 2024 року по 12 січня 2025 року, весняні - з 22 березня по 30 березня 2025 року. Додаткові канікули для 1 класу - з 17 лютого по 23 лютого 2025 року.
З урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов, з метою економії енерго- та теплоресурсів, за погодженням з Управлінням освіти, молоді та спорту Богодухівської міської ради Харківської області можуть змінюватися структура навчального року та графік проведення учнівських канікул.
Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» навчальний рік закінчується проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової школи та учнів 9-го класу. Державна підсумкова атестація проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року №1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за №157/26602). Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форма її проведення визначаються Міністерством освіти і науки України.
Навчальні заняття проводяться в одну зміну за п’ятиденним робочим тижнем.
Граничну наповнюваність класів та тривалість уроків встановлено відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Заняття розпочинаються о 8.30 годині. Тривалість уроків у 1-ому класі - 35 хвилин, 3-4 класах – 40 хвилин, 5-9 класах – 45 хвилин. Тривалість перерв – 10 хвилин, велика перерва (по закінченню 2 та 3 уроків) – 20 хвилин.
Директор
КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» Жанна КАРПЕНКО
Додаток 1,
складений відповідно до Типової
освітньої програми для 1-2-х,3-4-х класів закладів
загальної середньої освіти
(затвердженої наказом Міністерства освіти і
науки України від 12.08.2022)
РІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
закладу загальної середньої освіти І ступеня (початкова освіта)
для здобувачів освіти 1,3,4 класів КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія»
з українською мовою навчання
Назва освітньої галузі |
Предмет |
Кількість годин на тиждень |
|
||
Інваріантний складник |
1 клас |
3 клас |
4 клас |
|
|
Мовно-літературна |
Інтегрований курс «Українська мова. Навчання грамоти» |
7
|
- |
- |
|
Українська мова |
- |
3,5 |
3,5 |
|
|
Літературне читання |
- |
3,5 |
3,5 |
|
|
Іншомовна |
Іноземна мова (англійська) |
2 |
3 |
3 |
|
Математична |
Математика |
4 |
5 |
5 |
|
Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров᾽язбережувальна |
«Я досліджую світ» |
3 |
3 |
3 |
|
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
1 |
|
Інформатична |
Інформатика |
- |
1 |
1 |
|
Мистецька |
Мистецтво |
2 |
2 |
2 |
|
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
3 |
3 |
|
Всього |
22 |
25 |
25 |
25 1 1 26 23 |
|
Варіативний складник |
|
|
|
||
Додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
1 |
||
Індивідуальні консультації |
1 |
1 |
1 |
||
Кількість навчальних годин на тиждень, що фінансуються з державного бюджету (без урахування поділу на групи) |
23 |
26 |
26 |
||
Гранично допустиме тижневе / річне навчальне навантаження учня |
20/700 |
23/805 |
23/805 |
Директор
КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» Жанна КАРПЕНКО
Додаток 2,
складений відповідно до Типової
освітньої програми для 5-9-х класів закладів
загальної середньої освіти,
затвердженої наказом Міністерства освіти і
науки України від 19.02.2021 р. №235
(із змінами, внесеними наказом
Міністерства освіти і науки України
від 09.08.2024 №1120)
РІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
закладу загальної середньої освіти ІІ ступеня
для здобувачів освіти 5 класу КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія»
з інклюзивним навчанням (ЗПР із ЗМР) з українською мовою навчання
Назва освітньої галузі |
Предмет |
Кількість годин на тиждень |
|
5 клас |
Інклюзія (ЗПР із ЗМР) |
||
Мовно-літературна
|
Українська мова |
4 |
|
Українська література |
1,5+0,5 |
|
|
Зарубіжна література |
1+0,5 |
||
Іноземна мова (англійська) |
3,5 |
|
|
Математична |
Математика |
4+1 |
|
Природнича |
Інтегрований курс природничої освітньої галузі («Пізнаємо природу») |
1,5+0,5 |
|
Соціальна і здоров᾽язбережувальна |
Інтегрований курс соціальної та здоров᾿язбережувальної галузі («Здоров’я, безпека та добробут») |
1+0,5 |
|
Громадянська та історична |
Інтегрований курс історії та громадянської освіти («Досліджуємо історію і суспільство») |
1 |
|
Інформатична |
Інформатика |
1+0,5 |
|
Технологічна |
Технології |
1+1 |
|
Мистецька |
Інтегрований курс «Мистецтво» |
1+1 |
|
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
|
РАЗОМ |
26+3 |
|
|
Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами |
7,5 |
||
Індивідуальні заняття |
1 |
|
|
Українська мова |
1 |
|
|
Корекційно-розвиткові заняття |
|
6 |
|
Корекція розвитку |
|
2 |
|
Розвиток мовлення |
|
2 |
|
Ритміка |
|
2 |
|
Загальна кількість годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу на класи) |
31 |
|
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
28 |
|
|
Усього (без фізичної культури + фізична культура; без урахування поділу класів на групи) |
27 +3 |
|
|
Всього використано годин |
30 |
|
Директор
КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» Жанна КАРПЕНКО
складений відповідно до Типової
освітньої програми для 5-9х класів закладів
загальної середньої освіти,
затвердженої наказом Міністерства освіти і
науки України від 19.02.2021 р. №235
(із змінами, внесеними наказом
Міністерства освіти і науки України
від 09.08.2024 №1120)
РІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
закладу загальної середньої освіти ІІ ступеня
для здобувачів освіти 6,7 класу КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія»
з українською мовою навчання
Назва освітньої галузі |
Предмет |
Кількість годин на тиждень |
|
Інваріантний складник |
6 клас |
7 клас |
|
Мовно-літературна
|
Українська мова |
4 |
3 |
Українська література |
1,5+0,5 |
1,5+0,5 |
|
Зарубіжна література |
1+0,5 |
1+0,5 |
|
Іноземна мова (англійська) |
3,5 |
3,5 |
|
Математична |
Математика |
4+1 |
- |
Алгебра |
- |
2,5+0,5 |
|
Геометрія |
- |
1,5+0,5 |
|
Природнича |
Інтегрований курс природничої освітньої галузі («Пізнаємо природу») |
1+1 |
- |
Біологія |
- |
2 |
|
Географія |
1+1 |
2 |
|
Фізика |
- |
2 |
|
Хімія |
- |
1 |
|
Соціальна і здоров᾽язбережувальна |
Інтегрований курс соціальної та здоров᾿язбережувальної галузі («Здоров’я, безпека та добробут») |
1+0,5 |
1 |
Громадянська та історична |
Інтегрований курс історії та громадянської освіти («Досліджуємо історію і суспільство») |
1+1 |
- |
Історія України |
- |
1+1 |
|
Всесвітня історія |
- |
0,5+0,5 |
|
Інформатична |
Інформатика |
1+0,5 |
1+1 |
Технологічна |
Технології |
1+1 |
1 |
Мистецька |
Інтегрований курс «Мистецтво» |
1+1 |
1+1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
3 |
РАЗОМ |
29+3 |
31+3 |
|
Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами |
9,5 |
6,5 |
|
Індивідуальні заняття |
1 |
1 |
|
Українська мова |
1 |
- |
|
Математика |
- |
1 |
|
Загальна кількість годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу на класи) |
34 |
35 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
31 |
32 |
|
Всього (без фізичної культури + фізична культура; без урахування поділу класів на групи) |
30+3 |
32+3 |
|
Всього використано годин |
33 |
35 |
Директор
КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» Жанна КАРПЕНКО
Додаток 4 ,
складений відповідно до таблиці 1
до Типової освітньої програми
закладів загальної середньої освіти
ІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і
науки України від 20.04.2018 №405)
РІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
закладу загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова освіта)
для здобувачів освіти 8-9-х класів КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія»
з українською мовою навчання
Предмети |
Кількість годин на тиждень |
||
Інваріантна складова |
8 |
9 |
|
Мови і літератури |
Українська мова |
2 |
2 |
Українська література |
2 |
2 |
|
Іноземна мова (англійська) |
3 |
3 |
|
Зарубіжна література |
2 |
2 |
|
Суспільство-знавство |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
Всесвітня історія |
1 |
1 |
|
Основи правознавства |
- |
1 |
|
Мистецтво |
Музичне мистецтво |
- |
- |
Образотворче мистецтво |
- |
- |
|
Мистецтво |
1 |
1 |
|
Математика |
Математика |
- |
- |
Алгебра |
2 |
2 |
|
Геометрія |
2 |
2 |
|
Природознавство
|
Біологія |
2 |
2 |
Географія |
2 |
1,5 |
|
Фізика |
2 |
3 |
|
Хімія |
2 |
2 |
|
Технології |
Трудове навчання |
1 |
1 |
Інформатика |
2 |
2 |
|
Здоров’я і фізична культура |
Основи здоров’я |
1 |
1 |
Фізична культура |
3 |
3 |
|
РАЗОМ
|
28,5+3 |
30+3 |
|
Варіативна складова
|
|
|
|
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації |
3 |
3 |
|
Індивідуальні заняття |
1 |
1 |
|
Математика |
1 |
1 |
|
Спецкурси, курси за вибором |
3 |
3 |
|
Харківщинознавство |
1 |
1 |
|
Українознавство |
1 |
1 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
33 |
33 |
|
Всього |
31,5+3 |
33+3 |
Директор
КЗ «Сазоно-Баланівська гімназія» Жанна КАРПЕНКО